duminică, 25 mai 2014

Continuare scenariu covrigărie

În urma analizei pe care am făcut-o în acest post ne-am dat seama că este dificil să supraviețuim pe piață doar din vânzarea covrigilor deoarece trebuie să vindem mai mulți covrigi decât estimăm că vom putea vinde efectiv în zona unde dorim să deschidem mica afacere. Din acest motiv presupunem că am decis să oferim o gamă mai largă de produse și am inclus în oferta noastră încă 4 specialități de panificație: merdenele, pizza, cornuri cu ciocolată și brânzoaice :) 

Am calculat costurile cu materiile prime pentru fiecare produs și am bugetat cheltuieli cu salariile directe 3.000 lei (2 angajați * 1500 lei, unul pentru producție si unul pentru comercializare care vor lucra în medie 24 de zile pe săptămână). De asemenea, am căutat un spațiu de închiriat cu un vad comercial mai bun pentru care plătim 2000 de lei lunar. În urma studiilor de piață pe care le-am efectuat, credem că putem vinde zilnic în medie 110 covrigi, 50 de merdenele, 40 de felii de pizza, 35 de cornuri cu ciocolată și 30 de brânzoaice și vom obține un profit brut lunar de 1841 de lei, ceea ce însemnă o rată a profitului de 15%. Mizăm foarte mult pe calitatea produselor pe care le producem și comercializăm. Ca o activitate secundară, vom comercializa și băuturi răcoritoare în speranța că acest lucru va îmbunătăți rezultatul global și ne va permite recuperarea investiției inițiale într-un timp mai scurt și dezvoltarea sănătoasă a activității.

Astfel, noul P&L planificat pentru producția și comercializarea de produse de panificație este cel pe care îl puteți descărca de AICI. Lunar sau chiar zilnic la început, se va actualiza cu datele realizate și se vor urmări indicatorii de eficiență și încadrarea în cifrele planificate. Acest lucru este foarte important deoarece în cazul în care volumul vânzărilor va fi mai mic decât cel planificat, vom fi nevoiți să găsim soluții de reducere a costurilor pentru a nu intra în zona pierderilor. Factorul de acoperire global are o valoare foarte mare de 70%, ceea ce evidențiază costuri fixe foarte mari, 70% din vânzări fiind utilizate numai pentru acoperirea acestor costuri. De aceea se recomandă  monitorizarea foarte strictă a activității. 



Notă: acest scenariu reprezintă doar un exemplu și are scop didactic, dar dacă se completează cu date reale poate fi folosit în realitate. Cuprinde însă doar activitatea de producție și vânzare a produselor. Pentru consultanță financiară și/sau creare de alte metode și modele de analiză și gestiune financiară mă puteți contacta. 

Descărcați și Smart Invoicer, aplicație gratuită de facturare în Excel.

Subscribe to Un mod diferit de a privi Economia by Email

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu